Cyklistikou ke zdraví

Kolo nebo rotoped?

cyklistky na kolePokud si takovou otázku kladete i vy, jste na správné cestě udělat něco pro své zdraví. Bohužel jednoznačnou odpověď vám nikdo nedá. Samozřejmě plusem pro cyklistiku venku je už jen samotné prostředí. Zatímco plusem pro rotoped je například sledování televizoru.

Au, moje klouby

Klouby jsou asi nejčastější výmluvou, proč u mnoho lidí odhodlání sportovat upadne. Téměř každý usíná s myšlenkou "od zítřka už budu zdravě žít a půjdu cvičit". Ráno se už na to díváme trochu jinak: "hmmm dnes není dobré počasí" nebo "trochu mě píchá v koleně". Tak přesně tyto výmluvy se pro cyklistiku, venku nebo na rotopedu, stávají zcela bezpředmětné.

Pohyby, které při cyklistice provádíme mají jen a jen příznivé účinky na organismus a zejména na klouby. Právě proto je kolo velmi vhodným prostředkem pro lidi trpící nadváhou, kteří chtějí něco udělat pro své zdraví a zároveň nezatěžovat klouby, jak k tomu dochází při běhu.

VitaTriplex 6plusOsvědčený přípravek, VitaTriplex ® 6 plus, ne jen že přináší úlevu při bolestech kloubů, ale působí i jako ochránce před jejich poškozením. Je vhodný při zvýšené pohybové aktivitěrekonvalescenci. Nová receptura výživového doplňku Vitatriplex® 6 plus kromě glukosaminu, chondroitinu a MSM obsahuje kolagen a 2 rostlinné extrakty.

Cyklistika je aerobní aktivita

bicyklovanie na stacionárnom bicykliI cyklistika patří k aerobním aktivitám. Takže pokud chcete, aby bylo co nejefektivnější, musíte si během cvičení sledovat tep. Čím více a častěji budete cvičit, tím déle vám bude trvat, než se dostanete na potřebnou tepovou frekvenci. Na to, abyste díky cyklistice zhubli, musíte cvičit více než 20 minut, protože cyklistika patří mezi aerobní cvičení se slabou intenzitou. Nejlepší tréninkový efekt dosáhnete při rychlosti okolo 25 km/h při předpokladu, že jste průměrně fyzicky zdatný. A co není zanedbatelné, při rychlosti 16 km/h spálíte během hodiny až 3000 kJ.

Kondice

Pokud máte velmi slabou kondici a nevydržíte dlouho šlapat, je velmi vhodné začít jen při 5 minutách. Ano, není to doba, kdy byste schazovali váhu, ale z nuly na sto procent se nedá při cvičení dostat za jeden den. Samozřejmě je nutné postupně dobu cvičení prodlužovat. Po 6 až 8 týdnech, podle toho, na co se cítíte a jak si vedete, byste se měli dostat na 20 minut 3 krát do týdně a později na 45 minut 3 krát do týdně (popřípadě 30 minut 4 krát týdně). Takový postupný trénink je vhodný právě na rotoped, protože vytahovat kolo na 5 minut by se opravdu nevyplatilo. Ale když už zvládnete v pohodě 45 minut vkuse šlapat, můžete rotoped vyměnit za kolo.

Stacionární kolo - rotoped

Je známo, že cvičení na stacionárním kole často předepisují i rehabilitační doktoři. A to právě proto, že zlepšuje kvalitu a sílu svalovo-šlachového aparátu. Rotoped je ideálním sportovním prostředkem, který zlepšuje i krevní oběh a tím zlepšuje i kondici srdce. Pravidelný trénink na rotopedu má pozitivní vliv na krevní tlak, optimálně zatěžuje srdce, zvyšuje vitální funkci plic a podporuje spalování tuku. Také posiluje a formuje hýžďové svaly, svaly na nohou a účinně brání vzniku onemocnění kloubů. Pokud chceme dát do kondičky celé tělo, musíme přidat i jiné cvičení, kterým posílíme i vrchní část těla. Nejvhodnější kombinací k jízdě na kole je plavání. Velkou výhodou je, že stacionární kolo mohou používat lidé v rekonvalescenci, lidé se slabou kondicí či nadváhou. Nyní už téměř každý stacionář má display, na kterém může sledovat rychlost, tepovou frekvenci a jiné údaje.

Cyklistika v přírodě

Pro mnohé je cyklistika v přírodě mnohem příjemnější než cyklistika na rotopedu. Sportujete a zároveň si užíváte pocit svobody. Pokud jste byli zvyklí cvičit na rotopedu a teď jste se rozhodli vyjít ven, musíte si dát pozor na jisté změny. Jízda venku je o něco náročnější, protože zatímco na rotopedu si zvolíte odpor, který překonáváte, na kole taháte vlastní váhu a "bojujete" se vzduchem. To znamená, že na stejný výsledný efekt musíte v případě cvičení na rotopedu vynaložit mnohem větší úsilí než v případě cyklistiky venku. A tak je výsledkem mnohem vyšší tepová frekvence, rychlejší únava, ale co je hlavní, mnohem lepší aerobní efekt.

bicyklovanie v prírode

Tak hurá na kolo

Určitě jste si všimli, že mnoho lidí chodívá na kole do práce, do města, do obchodu. Tito lidé nejen že se vyhnou zácpám na silnici, ale dělají hodně i pro své zdraví. A co tak výlet do přírody? Zabalit vodu, nějaké jídlo do ruksaku a vyrazit. Poznat místa, o kterých jste nevěděli, protože se k nim autem nedá dostat. Je to jedna z nejlepší aktivních relaxací, která vyplaví množství endorfinů, provětrá hlavu a zároveň odbourá nějaké ty tuky navíc.

Diskuse


Email nebude zveřejněn, jen jeho první část.