Přijímáte během hubnutí dostatek látek?

Během každé redukce hmotnosti a zejména během diety se vzdáváte některých potravin, případně je omezujete. Zamysleli jste se někdy nad tím, zda během hubnutí přijímáte dostatek výživných látek?

Výživné látky jsou nezbytné pro správné fungování organismu. Pokud dlouhodobě nebo ve větším množství chybí některá důležitá látka, organismus nedokáže správně fungovat. Může se to okamžitě projevit na zdravotním stavu nebo až po několika letech. Nicméně, pokud Vám během hubnutí chybí důležitá látka, hubnutí se zpomalí nebo úplně zastaví. Ale funguje to i naopak. Jejich cíleným doplňováním bude hubnutí rychlejší a účinnější.

Mezi výživné látky patří:ovoce

  1. živiny, které poskytují tělu energii - tuky, cukry, bílkoviny,
  2. minerální látky,
  3. vitamíny,
  4. voda,
  5. nestravitelné látky - vláknina.

O bílkovinách, tucíchsacharidech jsme si již řekli v předchozích článcích. Nyní se podívejme blíže na výživné látky, díky kterým bude hubnutí účinnější a rychlejší.

Tuky spalující hormony

Testosteron a růstový hormon patří k nejdůležitějším látkám, které v organismu spalují tuk a podílejí se na tvorbě svalové hmoty. Oba hormony jsou závislé na bílkovinách. Čím více bílkovin máte v krvi, tím vyšší je i hladina obou těchto hormonů.

Růstový hormon ovlivňuje metabolismus cukrů, tuků a bílkovin. Podporuje vznik svalové hmoty a spalování tuků tím, že dokáže snížit využívání glukózy jako rychlého zdroje energie a nahradit ji tuky. Určitě oceníte i jeho regenerační až přímo omlazující účinky. Navíc, během dne ovlivňují naši náladu, chování a koncentraci.

Zdravé a účinné hubnutí s hořčíkem

magnesiumHořčík ovlivňuje hubnutí dvojím spůsobem. Na jedné straně se podílí na vzniku mitochondrií a na straně druhé, snižuje napětí během stresu. V tomto případě platí jednoduchá rovnice. Čím vyšší hladinu hořčíku máte v těle, tím více mitochondrií si můžete vytvořit. A čím více mitochondrií budete mít, tím více tuků dokážete spálit, ne jen během cvičení, ale i v klidu.

Hořčík se podílí na mnoha důležitých funkcích v našem těle, a proto patří mezi nepostradatelné výživné látky. Ovlivňuje fungování svalů a nervů, pomáhá snižovat hladinu inzulínu v krvi a při tvorbě energii z přijatých potravin. Nemusíte se obávat ani předávkování. Nevyužití hořčík se z těla vyloučí.

L-karnitin - spalovač tuků

L-karnitin je vynikajícím pomocníkem zejména během hubnutí, protože dokáže mimořádně zefektivnit spalování tuků. Doprovází mastné kyseliny do mitochondrií, kde se spalují. Dokonce zvyšuje výdrž při sportu a cvičení.

Malé množství L-karnitinu si dokáže vyprodukovat naše tělo. Najdeme ho i v mnoha potravinách, jako je například tmavé maso, drůbež, ryby a některé mléčné výrobky. Minimální množství obsahují rostlinné produkty. Nicméně, cíleným doplňováním v kombinaci s pravidelným cvičením dokáže přímo zázraky.

2 důležité účinky během hubnutí

Nedostatek L-karnitinu způsobuje:vaha

  1. únavu,
  2. úbytek svalů,
  3. srdeční slabost,
  4. nesprávný úbytek na váze.

Hormon štítné žlázy

Pokud máte málo tyroxinu, mitochondrie nedokážou spalovat dostatečné množství energie a Vaše hubnutí nejen že bude pomalé a neefektivní, ale může dojít k opačnému efektu. Začnete přibírat. Pokud máte pocit, že přibíráte i z vody, ve většině případů může za to nedostatečná činnost štítné žlázy.

Obézní lidé mají málo vitamínu C

C-čko je důležité nejen během hubnutí, ale udržuje nás zdravými a mladými. Podporuje imunitní systém a oslabené stěny kapilár a vstřebávání železa. Je nezbytné pro tvorbu kolagenu, díky čemuž zpomaluje proces stárnutí. Pomáhá produkovat hormon noradrenalin, který proměňuje tuk na energii a stimuluje oběhovou soustavu. Bohužel organismus nedokáže vitamin C skladovat, a proto ho musíme pravidelně doplňovat.

Chrom: metabolismus cukrů, tuků a bílkovin

Chrom je stopový prvek, který sehrává v organismu důležitou roli. Nedostatek může způsobit celkové oslabení organismu. Co se týče hubnutí, ovlivňuje metabolismus cukrů, tuků a bílkovin. V některých případech je dokonce příčinou zvýšené chuti na sladké. Dostatek chromu v organismu Vám pomůže zdravě zhubnout a vyformovat postavu.hubnuti

Zinek a železo

Železo se podílí na tvorbě energie, spolu s dalšími důležitými prvky zabezpečuje správnou činnost mnoha orgánů, zejména štítné žlázy, svalů a mozku. Rovněž je důležité pro fungování imunitního systému.

Největší koncentraci zinku najdeme v inzulínu. Tvoří jádro inzulínové molekuly. Je mimořádně důležitý nejen při metabolismu cukrů, ale i tuků a bílkovin. Zinek je nejen vhodným pomocníkem během hubnutí, ale postará se i o krásu Vašich vlasů, nehtů a pleti.

Jak vybrat výživový doplněk

Správný výběr výživových doplňků dokáže přímo zázraky. Rozproudí Váš metabolismus, zvýší počet mitochondrií ve svalech. Budete spalovat větší množství tuků a rychleji.

Tak, jako všechny funkce v organismu, i spalování tuků je závislé na složkách nacházejících se ve stravě. Hodnoty jednotlivých složek si můžete dát změřit u svého lékaře a na základě výsledků jej začít cíleně doplňovat.

Diskuse


Email nebude zveřejněn, jen jeho první část.