Běhání v zimě má svoje pravidla

Proč běhat i v zimě?



Nechce se vám číst? Sledujte Video hubněte běháním

8 jednoduchých pravidel jak běhat v zimě

Pokud jste běhání propadli naplno, chladné počasí by Vás rozhodně nemělo odradit . Stačí si osvojit pár pravidel a můžete vyběhnout.

1. Naplánujte si trasu

Naplánujte si trasu tak, abyste vydrželi běžet až po vchodové dveře . Posledních pár minut už jen lehce dobíhejte a vydýchávejte se v teple.

2. Upravený versus neupravený terén

Každý běžec upřednostní odhrnuté chodníky, na kterých ale číhá větší nebezpečí podklouznutí a bolestivého pádu. Mnohem lepším řešením je proto neupravený terén v parku či v lese . Dopad do sněhu je měkčí a pružnější.

3. Nezapomeňte na rozcvičku

V chladném počasí je  zahřátí organismu velmi důležité, protože ušetříte tělu obrovský šok způsobený teplotním rozdílem. Správné zahřátí snižuje riziko zdravotních problémů. Rozcvičte se už doma . Stačí pár dřepů, výskoků, nebo stepping na místě.

4. Správné běžecké oblečení na zimu

Správne bežecké oblečenie je nutnosťbehani v zimeNeexistuje špatné počasí, ale jen špatné oblečený běžec. Mějte na sobě vždy méně oblečení, než si myslíte, že budete potřebovat. Příliš mnoho oblečení způsobí nadměrné pocení , čímž se zvyšuje riziko nachlazení a dehydratace . Jako první vrstvu zvolte kvalitní funkční prádlo, které odvádí pot a vodu od těla - v žádném případě ne bavlnu. Používejte více vrstev oblečení a přizpůsobte je intenzitě tréninku - rychlejší trénink, méně vrstev. Jako poslední vrstvu používejte běžecké kalhoty a běžeckou větrovku. Poslední vrchní část oblečení by měla být nepromokavá. Nezapomeňte na rukavice, čepici a při větrném počasí na šátek. Pokuď běháte večer, nezapomeňte na reflexní prvky.

Do mokrého počasí si zvolte boty s  nepropustným materiálem po stranách i na špičce s  hrubou podrážkou , která zabrání uklouznutí. Žádné boty neudrží nohy v teple bez dobrých ponožek. Vyhýbejte se bavlně, která udržuje vlhkost. Kompresní podkolenky udrží teplotu lýtek .

5. Chraňte obličej a pokožku před mrazem a omrzlinami

Před vyběhnutím si opláchněte obličej studenou vodou, osušte ji a důkladně promažte mastnějším krémem . Snažte se nevynechat žádné místo, které není chráněno oblečením. Existují i speciální krémy, které chrání před mrazem a omrzlinami - obsahují například vitamín E nebo koenzym Q10. Nezapomeň ani na rty a noste s sebou regenerační balzám nebo balzám určený primárně do chladného počasí.

Slimming SkinCare s funkci EMS
Svalové kontrakce vyvolané elektrickou stimulací svalů přístroje Slimming Skincare 6v1 dokáží nejen spalovat tuky, cukry a karbohydráty, ale využívají se i na dosažení vytoužených svalů či při rehabilitaci po zranění. Přednosti této terapie znají zejména sportovci.

6. Nesnažte se natrénovat rychlost

V žádném případě se nesnažte trénovat rychlost. Rychlost běhu přizpůsobte počasí a povrchu cesty. Běhejte volným tempem . Běhání do -10°C by mělo být bezproblémové. Běhání pod -15°C může být problém. V příliš chladném počasí jsou svaly strnulé a ztuhlé a pohyb je omezen kvůli vrstvám oblečení. V mrazech ztrácíme schopnost dýchat nosem a tak dýcháme ústy. Mrazivý vzduch se dostává přímo do průdušek a plic. Pokud je počasí mimořádně nepříznivé, upřednostněte raději náhradní trénink .

7. Nepodceňujte pitný režim

I když je venku minus, dehydratace hrozí organismu stejně jako v létě. Tělo se zahřívá a odvádí pot. Je důležité, abyste přijímali tekutiny v dostatečném množství. Napijte se před během a po doběhnutí. V případě delšího tréninku si vezměte vodu s sebou. Vyhýbejte se studeným nápojům.

8. Po běhání ...

Behanie v zime - nezabudnite na strečingPo běhání se okamžitě přesuňte na teplé místo . Ideální je naplánovat si trať tak, abyste začali a skončili u vchodových dveří. Po příchodu domů si ihned svlékněte mokré šaty, ale  nezapomeňte na strečink . Teplá sprcha bude Vaší příjemnou odměnou.

Kyselina hyaluronová, kolagen a běhání v zimě - co mají společného?

Při běhání v zimě jsou klouby kromě námahy vystaveny i  negativnímu působení chladu. Pomůžete jim nejen vhodným oblečením, ale i doplňováním kolagenu nebo kyseliny hyaluronové. Kolagen zpevňuje tkáně, zajišťuje jim pružnost a pevnost. Kromě toho má protizánětlivé účinky a podporuje obranyschopnost organismu. Kyselina hyaluronová zlepšuje kvalitu vaziva, pomáhá zpomalovat stárnutí pokožky, kloubů, vnitřních orgánů a napomáhá odstraňovat bolest v kloubech. Dostatečné množství kyseliny hyaluronové je důležité pro  správné fungování celého organismus .

Diskuse


Email nebude zveřejněn, jen jeho první část.