29. září: Světový den srdce

Srdce, zázrak přírody

srdickoSrdce je geniální orgán, díky kterému žijeme. Naše srdce pracuje jako čerpadlo. Dokáže přečerpat až 200 000 000 litrů krve, stáhne se zhruba 3 000 000 000-krát a dokáže přizpůsobit průtok a tlak krve momentální potřebě organismu. Ačkoliv se srdce jen tak lehce nezastaví, následkem různých nemocí se může poškodit. Onemocnění srdce a mozkové příhody zapříčiňují ročně 17,5 milionů úmrtí ve světě a u nás zemře na následek onemocnění srdce každý druhý pacient. A co je nejhorší, na nemoci srdce umírá stále více lidí v mladším věku.

Světový den srdce

Poprvé byl Světový den srdce vyhlášen v roce 2000 a dnes ho slaví již více než 100 zemí. Hlavním cílem kampaně je zvýšit povědomí o kardiovaskulárních chorobách. I když jim umíme účinně předcházet a léčit, každoročně na ně na celém světě umírá 17 milionů lidí. Světový den srdce je velmi dobrou příležitostí k tomu, abyste změnili svůj životní styl a začali správně pečovat o své srdce a život.

Srdeční onemocnění

Riziko onemocnění srdce můžeme včas odhalit pouze pokud budeme sledovat rizikové faktory: krevní tlak, cholesterol, index tělesné hmotnosti či obvod pasu. Přestože je vysoký krevní tlak jedním z nejrizikovějších faktorů onemocnění srdce pouze 40% lidí zná svou hodnotu krevního tlaku.

Nejčastější srdeční choroby:

BIOquantLaserový přístroj BIOquant je léčebné zařízení, které slouží nejen k prevenci vzniku, ale i na léčbu srdečně - cévních onemocnění. Při pravidelném používání snižuje tuky a cholesterol, ředí krev a upravuje krevní tlak, dodává energii a zvyšuje výkonnost. BIOquant je jedna z nejlepších zbraní proti civilizačním chorobám.

Prevence vzniku srdečních chorob

Nezdravá strava, cigarety, stres a nedostatek pohybu jsou hlavní příčinou vzniku srdečně - cévních onemocnění. A při tom stačí změnit životní styl a nemoci se Vám vyhnou. Domácí prostředí je nejrizikovější zónou pro nevhodný způsob života, který vystavuje nejen jedince, ale celou rodinu riziku vzniku srdečně - cévních onemocnění.

10 rad jak si udržet zdravé srdce:

  1. Dodržování pitného režimu pomůže nejen Vašemu srdci, ale i Vaší pokožce.
  2. Zdravá strava. Denně byste měli sníst 5 porcí ovoce a zeleniny, vyhýbejte se mastným a smaženým jídlům.
  3. Najděte si ráno dostatek času, abyste se mohli nasnídat. Lidé, kteří začínají den se snídaní mají o 27% nižší pravděpodobnost vzniku srdečních problémů.
  4. Zapomeňte na cigarety. Nejenže zkracují život, ale také způsobují úbytek vitamínů.
  5. Hýbejte se. Pro zdravé srdce je třeba denně udělat minimálně 10 000 kroků.
  6. Naučte se odpočívat a vyhýbejte se stresu.
  7. Snažte se udržet si správnou hmotnost. Při nadváze musí Vaše srdce pracovat více.
  8. Nechte si změřit krevní tlak, hladinu cholesterolu a jiné hodnoty týkající se srdce.
  9. Nevynechávejte pravidelné preventivní prohlídky.
  10. Solte s mírou. Denní spotřeba soli by měla být max. 5 gramů. Kuchyňská sůl, horská sůl či mořská sůl obsahují stejné množství sodíku jako kuchyňská sůl. Srdci prospěšná je sůl, která je obohacena o draslík.

Jídelníček zdravého srdce

vyvazeny jidelnicekRyby obsahují 3-omega mastné kyseliny, které podporují správné fungování srdce.
Brokolice chrání buňky srdce.
Ovesné vločky působí na správný chod srdečního systému.
Olivový olej a avokádo snižují hladinu cholesterolu.
Mandle zvyšují hladinu dobrého cholesterolu.
Sója chrání před aterosklerózou.
Bobulové ovoce je plné protizánětlivých látek a antioxidantů.
Zelený čaj je silný antioxidant a snižuje vysoký krevní tlak.
Grapefruit posiluje stěny cév a zabraňuje shlukování krevních destiček a krevních sraženin.
Hrozno zlepšuje srdeční činnost a snižuje krevní tlak.
Oregano chrání srdce před záněty a je účinné proti osteoporóze.
Skořice napodobuje funkci inzulínu a snižuje cukr v krvi a krevní tlak.
Rajčata jsou skvělou prevencí před infarktem a mrtvicí.

Kód zdravého života:

0 - 5 - 30 - 120/80

Diskuse


Email nebude zveřejněn, jen jeho první část.