Jak zhubnout: potraviny s nimiž rychleji zhubnete

Ovoce nejen že zlepší Vaše zdraví, ale také Vám pomůže zhubnout.

kos s ovocemVýživové látky a správné fungování metabolismu jsou nezbytné pro efektivní hubnutí. Ovoce obsahuje mnoho vitamínů, minerálů, vlákniny, stopových prvků a vodu, díky čemuž se zvyšuje i příjem tekutin. Určitě mnozí z Vás již slyšeli, že ananas je požírač tuků, citrusové plody detoxikují organismus, jablko je důležité pro správné fungování trávení, kiwi podporuje spalování tuků atd.. Pozor! Ne všechny druhy ovoce jsou vhodné a pomáhají při hubnutí.

Tak jako ve všem, i v tomto případě platí: netřeba to přehánět. Při nadměrné konzumaci ovoce nebo při jeho výlučné konzumaci se začnou ovocné cukry přeměňovat na tuky.

100 gramů brokolice obsahuje jen 138kJ.

brokoliceBrokolice patří mezi nejzdravější zeleninu. Obsahuje vysoké množství vitamínu C, díky čemuž podporuje metabolismuspomáhá při hubnutí. Kromě toho, je bohatým zdrojem vápníku, vitamínu K, E a A a vlákniny, obsahuje sulforafan a kyselinu listovou. Konzumace brokolice zajistí delší pocit nasycenosti, díky čemuž bude hubnutí jednodušší a rychlejší.

Rajčata - pomáhají zhubnout bez námahy.

rajceSměs minerálů a vitamínů, které rajčata obsahují, vytváří v organismu podmínky pro efektivnější využívání získané energie a tím zabraňují ukládání tukových zásob. A to není všechno. Druhé významné pozitivum, které určitě potěší všechny, co se snaží shodit pár kilo je, že rajčata ovlivňují mozková centra hladu, díky čemuž vytvářejí předčasný pocit sytosti. 100g rajských jablíček obsahuje maximálně 0,4% tuku a 4% cukru. A aby toho nebylo málo, pravidelná konzumace rajčat zpomaluje proces stárnutí.

Mléko a mléčné výrobky na hubnutí - ano nebo ne?

mlekoMléko na hubnutí - Ano! Ale jen nízkotučné. Názory odborníků, k pití mléka, se liší. Někteří tvrdí, že mléko je potřebné pro správnou výživu organismu a jiní, že způsobuje mnoho problémů. Pokud Vám mléko nezpůsobuje žádné zdravotní ani zažívací problémy, tak je určitě při hubnutí vhodné. Bílkoviny podporují spalování tuků a zlepšují efekt hubnutí, tuk zase pomáhá vstřebávat vitamíny a důležité látky. Mléčné výrobky Vám mohou ve velké míře pomoci při hubnutí, ale musíte najít jejich správné varianty.

Je hubnutí jednodušší vynecháním masa a masných výrobků z jídelníčku?

rybaVegetariánství není zárukou štíhlé linie. Důležitější je správný výběr druhu masa a a také způsob jeho přípravy. Hlavně se vyhýbejte masovým polotovarům (klobásy, salámy, párky atd.) a smaženému masu. Zkuste zařadit do svého jídelníčku ryby, kuřecí prsa, krůtí prsa a vyhýbejte se vepřovému a hovězímu masu. Přestože mají ryby vyšší množství tuku a energie, jsou výborným zdrojem kvalitních bílkovin, které během hubnutí zabraňují odbourávání svaloviny.

Celozrnné, grahamové a vícezrnné pečivo.

celozrnne pecivoPři výběru pečiva se nenechte zmást tím, že energetická hodnota bílého pečiva a tmavého pečiva je téměř stejná. Důležité je, že k uspokojení hladu potřebujeme menší množství stravy. Během hubnutí je důležité, aby organismus dostával důležité výživové látky. Tmavé pečivo obsahuje kromě škrobu a bílkovin i minerální látky, stopové prvky a vitamíny. Tmavá barva pečiva ještě nezaručuje, že pečivo bylo vyrobené z celozrnné nebo grahamové mouky. Co by měly obsahovat jednotlivé druhy pečiva?

Celozrnné pečivo by mělo obsahovat minimálně 70% celozrnných mouk z celkové hmotnosti výrobku.
Vícezrnné pečivo by mělo obsahovat minimálně 5% jiné než žitné nebo pšeničné mouky.
Grahamové pečivo se vyrábí z grahamové mouky do které jsou přidávány mleté otruby. Podíl grahamové mouky by měl být minimálně 30% z celkové hmotnosti výrobku.

Díky chilli papričkám zhubnete rychleji.

chilli paprickyDíky pálivým jídlům a hlavně díky chilli papričkám můžete zhubnout mnohem rychleji. Látky, které se nacházejí v ostrých přísadách spolu s tepelnými účinky, způsobují oxidaci tukových tkání, čímž výrazně urychlují metabolismus a sekreci žaludečních žláz. Dokonce se při konzumaci chilli papriček uvolňují endorfiny, které navozují pocit štěstí a pohody. Kapsaicin, který chilli papričky obsahují, je výborný i v boji proti celulitidě.

Šálek zeleného čaje pomůže nejen Vašemu zdraví, ale i Vaší postavě.

zeleny cajZelený čaj byste měli pít pravidelně, každé ráno a nejlépe během jídla, aby se jeho účinky mohly projevit naplno. Obsahuje kofein, který stabilizuje hladinu cukru a urychluje metabolismus, napomáhá spalování tukůsnižuje chuť k jídlu. Pozor na levné napodobeniny zeleného čaje, nejlepší volbou jsou kvalitní čajové lístky, které dostanete v čajovně nebo v obchodě se zdravou výživou.

Pro efektivní hubnutí musíte změnit stravovací návyky.

  1. Nepoužívejte jídlo na odbourání stresu.
  2. Pijte, pijte a ještě jednou pijte
  3. Jezte pravidelně, nespěchejte a vždy se k jídlu posaďte.
  4. Změřte si přiměřené množství jídla.
  5. Používejte menší talíře.
  6. Počkejte, dokud se nedostaví pocit nasycenosti. Může to trvat 15 - 30 minut po jídle.
  7. Nejezte nekontrolovatelné množství "dietních potravin". Mohou obsahovat zvýšené množství kalorií.
  8. Hubnutí není jen o počítání kalorií, ale také o pravidelném cvičení.
  9. Za dobrý výsledek se odměňte, ale žádné cukrovinky a koláčky. Jděte do kina, na výlet, kupte si něco hezkého na sebe atd..

Diskuse


Email nebude zveřejněn, jen jeho první část.