Nízkotučné diety a potraviny

Chcete zhubnout a vyhnout se následnému jo-jo efektu? Určitě jste již někdy vyzkoušeli držet dietu. Možná jste potřebovali jen rychle shodit 2-3 kila do šatů nebo máte nadváhu a chtěli jste se dopracovat k vytoužené postavě.

Jak zhubnoutNoviny, časopisy, internet, rádio, televize. Ze všech médií se na Vás hrne nespočetné množství informací jak efektivně zhubnout, jak zhubnout bez námahy, jak zhubnout za 2 týdny, jak se vyhnout jo-jo efektu a podobně.

Bohužel, musíme Vás hned na úvod zklamat. Žádná zázračná dieta neexistuje. Stejně jako neexistují zázračné tablety, šejkry ani různé druhy oblečení, díky kterým zhubnete rychle a bez námahy. Bez sebezapření, pevné vůle a pohybu se Vám nikdy nepodaří zdravě zhubnout a postavu si udržet. Existuje však jeden způsob, který Vám hubnutí může usnadnit.

3 obecné zásady jak zhubnout

Pravidelný pohyb zajišťuje štíhlost. Čím méně tuků, tím štíhlejší postava. Řiďte se potravinovou pyramidou. 3 obecné zásady, o kterých jste už určitě slyšeli nebo jste je možná vyzkoušeli sami na sobě. Podívejme se na ně blíže.

Pravidelný pohyb = štíhlá postava.

Pravidelným pohybem zaručeně zhubnete. Cvičte minimálně 3-krát a maximálně 5-krát týdně. Zkuste si představit situaci. Nejprve 2 hodiny cvičíte ve fitku a cestou domů se zastavíte ve fastfoodu na večeři a zákusek. Má cvičení pro tělo nějaký význam? Ano má, ale redukce hmotnosti a spalování kalorií to skutečně není.

Čím méně tuků budete jíst, tím štíhlejší budete.

Namísto tuků jezte nízkotučné potraviny. Co se stane? Jediné co uděláte je že vyměníte zvýšený příjem tuků za zvýšený příjem sacharidů a ty Vám jistě nepomohou zhubnout. Jak jste se mohli dočíst v článku: Tuk - tukové polštářky, cukr - cukrovka? známe zdravé a škodlivé tuky. Pokud vynecháváte zdravé tuky sami si zpomalujete a komplikujete hubnutí. Navíc, nízkotučné potraviny obsahují několikanásobně více toxických látek, umělých dochucovadel a barviv.

Stravujte se podle potravinové pyramidy.

Potravinovou pyramidu sestavili odborníci a učí se o ní i děti ve školách, tak proč by nebylo stravování podle ní zdravé? Protože už má pár desetiletí za sebou. A tak jak postupuje lidstvo například v oblasti medicíny nebo techniky, postupují i výzkumy v oblasti zdravé výživy.

Potravinová pyramída

Pokud se podíváte na rozdělení potravinové pyramidy najdete 4 patra. Nejníže a největší patro tvoří potraviny, které byste měli jíst pravidelně a na nejvyšší patro se dostali ty, jejichž výskyt na talíři byste měli výrazně omezit.

Váš jídelníček by se měl skládat zejména z pečiva, těstovin, rýže, takže z pořádných porcí sacharidů. Nikdy nezapomínejte na ovoce a zeleninu, ta je na druhém místě. Jako potraviny, které byste neměli tak často jíst jsou uvedeny mléčné výrobky a mléko, vajíčka, ryby, maso a mastné výrobky, ořechy. A poslední patro tvoří cukrovinky, koření, oleje a tuky.

Pokud si to shrneme, nejdůležitější je mít dostatek sacharidů, pak vitamínů a minerálních látek, které jsou v ovoci a zelenině. Bílkoviny a zdravé tuky nepotřebujete. Kdo četl náš předchozí článek, Potřebujete bílkoviny během hubnutí?, ví, že bílkoviny jsou životně důležité, a proto by měly být na prvním místě.

Nízkotučné diety

V předchozím článku jste se dočetli o sacharidech, které si tělo odkládá. Během dne, dýcháním, prací, myšlením, se postupně spotřebovávají. Během dne se několikrát spálí a po jídle opět doplní. Zatímco má tělo k dispozici sacharidy, nemá důvod sáhnout po tukových zásobách. Proč organismus preferuje energii ze sacharidů se můžete dočíst v e-booku.

Tento mechanismus funguje stejně i během cvičení. Pokud tělo před cvičením zásobíte sacharidy, nejprve se spálí ty a až poté následuje uložený tuk na bříšku, hýždích, stehnech atd. To je jeden z důvodů, proč i když trávíte hodně času v posilovně, nedokážete trvale a účinně zhubnout.

Předtím jsme si řekli, že v těle máte stále uložených přibližně 600g sacharidů. 1g sacharidů má 4 kcal. Takže 600g sacharidů má 2 400 kcal. Abyste toto množství sacharidů spálili, museli byste alespoň 3 hodiny běhat. Pokud však máte v těle uskladněných pouze 100g, za půlhodinku jej spálíte a konečně začnete spalovat uložený tuk. Tento příklad je trošku přikrášlený. Na to, abychom Vám přesně popsali, jak se ve svalech spalují sacharidy a tuky, což jsou mitochondrie, a proč se spalují vždy nejprve sacharidy, by tento článek neměl konce. Ale pro ty, které to skutečně zajímá je zde náš e-book.

Nízkotučné potraviny

Marketing je silná věc a slovo "light" vždy přitáhne pozornost. Před 30 lety se začala objevovat filozofie nízkotučných potravin a od té doby se z toho stalo pravidlo. Přitom za obezitu a mnoho dalších nemocí mohou právě sacharidy a nikoliv tuky. Přestože jsou nízkotučné potraviny stále velmi oblíbené po celém světě, odborníci na výživu a stravování zvedají varovný prst.

Nízkotučné potraviny

Při nízkotučných dietách nahrazujete tuky sacharidy, čímž pravidelně a extrémně zvyšujete hladinu cukru v krvi. Zamysleli jste se někdy nad tím, proč jste během diety unavení, nervózní a stále hladoví? Právě nízkotučné potraviny vyvolávají pocit, že byste nejraději snědli i psací stůl. Chuť na "něco" budete pociťovat, dokud chybějící látku opět nedoplníte. Například nízkotučné mléčné produkty jsou zbaveny nejen tuku, ale také jedné z nejdůležitějších mastných kyselin CLA, která pomáhá spalování tuků právě z tukových zásob.

Nízkotučné potraviny mají i další negativa. Aby výrobek dostal svou typickou chuť a vůni je obohacován umělými škroby, želatinou, barvivy a dalšími umělými přísadami. Sami se zamyslíte nad tím, zda je zdravější tuk nebo umělá dochucovadla.

Toxiny v našem těle

S toxickými látkami přicházíme pravidelně do kontaktu. Voda, půda, vzduch, jídlo, kosmetika, čistící a prací prostředky. Jsou všude kolem nás a sice se jim zcela nevyhneme, můžeme snížit jejich příjem alespoň změnou jídelníčku.

Co se týče jídla, nejvíce toxinů se skrývá v cukru, alkoholu, zpracovaných potravinách, polotovarech a nízkotučných potravinách. Toxiny negativně ovlivňují celý organismus.

Proti celulitidě

Přijaté toxické látky se ukládají v tukových buňkách. Pokud spálíte tukové buňky, toxiny se nemají kam uložit a vrátí se zpět do systému, kde se volně pohybují. Navenek se tento stav projevuje únavou, nepohodou, podrážděním nebo bolestmi hlavy.

Toxiny se nemohou jen-tak volně pohybovat a tělo se začne bránit. Zastaví spalování tukových tkání a také minimální množství tuku, které přijímáte se okamžitě uloží a do něj se odklidí volně plovoucí toxiny.

Pokud je tělo zaplaveno toxiny nedokáže správně fungovat. Snaží se uchovávat tukovou tkáň, aby mělo kde odložit další toxiny. A proto Vám doporučujeme předtím, než začnete hubnout, detoxikovat organismus. Vy se budete cítit lépe a kila budou klesat rychleji a snadněji.

Nízkotučné potraviny zapříčiňují celulitidu

Jednoduše řečeno, celulitida je nahromadění tuk, voda a odpadní látky. Pokud Vaše strava obsahuje vysoké množství toxinů, nikdy se úplně nezbavíte celulitidy. Chcete-li efektivně předcházet vzniku celulitidy, musíte vyloučit všechny faktory, které podporují vznik.

Základem prevence vzniku celulitidy je správný pitný režim, zdravá a vyvážená strava, pohyb a masáž. Pitný režim zajistí odplavování škodlivých látek a nadbytečných tukových buněk z organismu. Zdravou a vyváženou stravou doplníte všechny potřebné výživné látky, naopak, nezdravým a nepravidelným stravováním podpoříte vznik celulitidy. Pravidelný pohybmasáž rozproudí lymfatický systém, zlepší prokrvování a zpevní svalstvo.

Léčba celulitidy je komplikovaný proces, který musí být komplexní. Pokud se chcete zbavit celulitidy, musíte pozitivně ovlivnit vnitřní i vnější faktory jejího vzniku.

Bez bílkovin diety nefungují

Obezita a prejedanie saJen správně vyživené tělo nemá důvod pociťovat hlad. Pokud jídlo neobsahuje všechny potřebné látky i po snědení obrovské porce budete mít stále na něco chuť. Mějte na paměti, že kalorické jídlo nemusí být nutně výživné. To je také jeden z důvodů, proč obézní lidé pociťují častěji hlad a mají stále na něco chuť.

Ve srovnání s tuky a sacharidy Vás nejrychleji a na nejdelší dobu zasytí bílkoviny. Pokud budete pravidelně jíst jídla bohatá na bílkoviny, Vaše porce se budou postupně zmenšovat a budete sytý delší dobu. Pokud k tomu ještě přidáte zdravé tuky, ovoce a zeleninu dostanete ideální jídelníček.

Zhubněte bez jo-jo efektu

Chcete zhubnout a vyhnout se jo-jo efektu? Nejčastější chybou různých diet je právě nedostatek bílkovin. Přičemž bílkoviny, jako jediné, se v těle neukládají. Navíc, pokud jete málo bílkovin a pravidelně cvičíte, je velmi pravděpodobné, že nespálí tuk, ale svalovou hmotu.

Snídáte cereálie?

Cereálie patří mezi nejvíce průmyslově zpracované potraviny. Obsahují nejen vysoké množství pšenice, ale i cukru. Zkontrolujte si etiketu na svých oblíbených cereáliích. Kolik obsahují cukru? Ne všechny reklamy jsou pravdivé. Nevěřte herečce, která tvrdí, že si bez cereálií neumí představit své ráno.

Snídaně musí být výživná a zdravá, takže cukr v nich nemá místo.

Chcete-li skutečně zdravě a přitom efektivně zhubnout, musíte znát své tělo a podle toho si můžete sestavit vlastní jídelníček podle toho, co Vám chutná. Jen tak Vás nezaskočí žádné předepsané jídlo, které Vám nechutná. A pokud budete jíst dostatek bílkovin a zdravých tuků, nepřekvapí Vás ani rychlý hlad.

Diskuse


Email nebude zveřejněn, jen jeho první část.